vrijdag 2 maart 2012

Bead Soup Reveal Day!! Finally!!

Vandaag mogen alle deelnemers aan de Bead Soup Blog Party eindelijk hun creatie laten zien! Er zal heel wat afgehopt worden op al die blogs, om zo alle mooie creaties te bekijken. Wat heeft iedereen van de kralensoep gemaakt?

Today all participants of the Bead Soup Blog Party are allowed to show their creation! I think many blogs will be visited, to take a look at all the nice jewelry everybody made. What did everybody make out of their Bead Soup?

Van Giorgia had ik heel veel kleine kraaltjes gekregen, in een prachtige paars/bruine samenstelling. Kraalsoorten die ik normaal nooit gebruik, want ik ben van de grote kralen. Ook deze rustige kleuren zou ik nooit zelf uitkiezen. Ik ben qua kleurgebruik expressiever dan zij is.

En DAT is dus ook de uitdaging!

Giorgia sent me lots of little beads in a very beautiful brown/purple variety of colors. Normally I would never choose those beads, because I like BIG beads. These colors, brown and purple together, would never be chosen by me. I'm much more outgoing with colors I think.

But THAT'S the challenge!

Ik wist niet wat ik ervan wilde maken. Een armband? Een ketting? Ik heb verschillende dingen gemaakt, maar ik was niet tevreden. Ik wist dat ik nooit zo'n armband of ketting zou gaan dragen en ik wilde iets maken dat me zou herinneren aan deze Bead Soup en aan de moeite die Giorgia voor mij had gedaan. En opeens wist ik wat ik ging maken!

I didn't know what to make out of it. A bracelet? A necklace? I made several pieces, but I wasn't satisfied. I knew I would never wear such a necklace or bracelet and I wanted to make me something I would use, a live memory of this Bead Soup and Giorgia's efforts. All of sudden I knew what I wanted to make!! 

Ik heb een aantal van mijn eigen gebrande kralen toegevoegd, onder andere de grote creme kleurige kraal bovenaan. Alles zit aan elkaar geweven d.m.v. een beaded treasure techniek. Deze tassel hangt nu aan mijn autosleutels, dus iedere dag heb ik een plezier van deze Bead Soup!

I've included a few of my own lampwork beads, e.g. the big ivory bead on top. I've woven everything by the beaded treasure technique. This kind of keychain is attached to my car key, so everyday I'm having fun with the beads of this Bead Soup!

Nieuwsgierig? Dit is het geworden:

Curious? This is my creation:




Veren? Nee, die zitten in de boa waar de tassel op ligt ;-)

Feathers? No, these feathers are in the boa where it's laying on ;-)
(I think this is really bad English so forgive me please)


Zo ziet het er uit!

There it is!


Zonder boa :-)

Without the boa :-)


Giorgia, THANK YOU for sending me those lovely beads.
Lori, THANK YOU for all your efforts, your endless devotion.

THANK YOU for visiting my blog!








36 opmerkingen:

  1. Hi Erika, I just made my post...
    I'm so happy you enjoyed this experience, your creations is wonderful!
    thank you so much, I loved your beads :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh mooi Erika! En de veren erin verwerken was ook wel mooi, zag er iig niet raar uit ;)
    Leuk ook de aventurijn kraaltjes erin! Het is een mooie bonte mix geworden en zeker een leuke herinnering zo. In de zomer weer? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a lovely tassel! I really like the mix of bead shapes and the colours. It gives it texture and attracts the eye. Great job!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erica, je hebt er iets leuks van gemaakt waar je nog jaren plezier van zult hebben. Hardstikke leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I LOVE the tassel! And I love the colors but I was in the same boat, working outside of my usual color palette. But that's what the party is about!

    I hope you'll join me again in the summer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is such a lovely piece - I like the combination very much. You're absolutely right: this is something you can definitely wear (I know I would).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A really lovely tassel - I'm sure you can wear it a lot of times! I'm very excited about the beads, you've sent to Giorgia - wonderful work!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erika - Even though these beads are not something you would choose for yourself, you still made a lovely piece that you can use and remember!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love the key chain. First I have seen in the BSBP. Very clever and pretty idea!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a great idea and executed beautifully!
    I have some beads left from my hop and now I know what to do with them.

    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Very cool piece..I have not seen anything like this before...creative!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love it! What a great way to carry the memories with you.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. love the tassel! you have inspired me to make one!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a fun way to use your beads! Beautiful job!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Great idea to use the beads for a key fob, you will be seeing them everyday and can play with them daily too. Very clever idea.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. So pretty! I love the mix of textures. Brilliant :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow! That's a beautiful tassle. I'm glad you made something that you will use everyday.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. What a wonderful idea! I love your keychain!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. What a great idea! My daughter would love something like this. She always has stuff dangling off her keychain. I love the beautiful colors and variety of beads!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love what you created what a unique take on the challenge. You have created a very versatile piece.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. That's a lot of wirewrapping!! Wow!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. What a great idea to make something that you'll carry with you every day.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. That was a great idea! It's beautiful and useful. And I thought your English was very good, too -- a whole lot better than my Dutch would be! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. It is beautiful. And different. Very pretty. Great job!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I think it super cook that you made a keychain that you will see and use every day. How cool to take your bead soup with you! Nicely done. . . .Oh and I think your English just fine!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Very refreshing to see you think out of the box and make a key chain instead of the usual necklace/bracelet etc. It must be so fun to carry your partner's beads around with you - what a great reminder of the Blog Party. Great work!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. what fun, a key chain! and useful.. it's always wonderful when you can make something useful but beautiful all at the same time

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I love your piece. The photos with the feathers are a great idea.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. its a very cool key chain, I love how you can also hang it on a chain and wear it as a necklace when you are in a wild mood...I would anyway, very nice...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. What a wonderful idea, a key chain!! I love it! I bet you will never misplace your keys being attached to such a lovely key chain! Thank you for your kind comments too!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. You have quite the key chain now! Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. That was a really great idea. Love the key chain. I may have to make one for myself.

    BeantwoordenVerwijderen